Träning

Norrländska styrkeintervaller

Jag slängde med mig träningsväskan till jobbet igår. Första dagen på nya jobbet i Jönköping – tänkte att jag kanske skulle göra något på gymmet på vägen hem – det känns så vardagslyxigt att bara ha några minuter till gymmet nu. Hade dock inte riktigt koll på vad jag skulle hitta på – det lutade dock åt styrkeintervaller på wattbike, det är ju nyttigt som fasen såhär års.

Och så delade Camilla en länk med veckans upplägg för We Ride USM, cykelklasser som hålls på Umeå Sport och Motion – och det kändes klockrent, passupplägget gick raka vägen in på inspokontot och vidare ned i benen via fem riktigt tunga feminutersintervaller med två minuters vila emellan på Olympia Courts wattbike – följt av fem stycken fyrtio-tjugo med lätt belastning och hög kadens. Miljoner tack Camilla & USM för att ni delade med er av upplägget – norrländska styrkeintervaller är en ny favorit!

Upplägget skärmdumpat från Umeå Sport & Motion

Skärmdump från We Ride Umeå Sport & Motion

 

0

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Helena Enqvist
    17 november, 2015 at 16:02

    Såg också en blänkare om det där men läste inte riktigt vidare. Ett pass jag defentivt ska prova! Brukar ju köra lite styrkeintervaller på trainern men inte med varianten som här! Tack för att du delade vidare. Nu längtar jag faktiskt lite efter att köra i gång trainerträningen. Hur man nu kan längta efter sånt 😉

    • Reply
      elna
      17 november, 2015 at 21:20

      Tänk, det är lustigt att man längtar efter inomhusträningen, men den är ju inte så dum. Effektiv och jobbig och endorfinkoncentrationen är skyhög 😀

    Kommentera gärna, då blir jag glad!