Vet ni, det händer spännande saker i det digitala Sverige. Att blogga, påverka och skapa innehåll, att vara en influencer, är faktiskt ett yrke och det ska tas på samma allvar som andra jobb – och en stor och viktig hörnsten i det är Influencers of Sweden. Tidigare var det ett nätverk som hette Better Bloggers, grundat av grymma Linda Hörnfeldt och nu har det blivit en branschorganisation med en styrelse där nyss nämnda Linda är VD, Clara Lidström styrelseordförande och Sara Rönne ledamot.
Jag tycker att Influencers of Sweden är en galet bra grej. Bara det här liksom:
Influencers of Sweden är Sveriges branschorganisation för social media influencers. Vårt uppdrag är att främja våra medlemmars ekonomiska intressen, att utbilda dem kring sina rättigheter och skyldigheter och stödja dem i sina roller som publicister.
Vårt uppdrag är också att skapa debatt och uppmärksamhet kring frågor som gäller våra medlemmar samt främja ett etisk, upplyst och schysst klimat i vår bransch.
Gissa om jag blev smickrad över att få vara månadens medlem i november? Jag har blivit intervjuad om mitt bloggande och mina tankar kring att göra business på bloggen samt det som jag tror de flesta av er har koll på: varför det blev just en cykelblogg. Och lite om att att bloggen, ni som läser den och de som vill arbeta med mig gör att jag kan hålla på med cykel på ett extra magiskt vis. Det är liksom tack vare att ni hänger här och uppskattar mitt jobb med bloggen som jag kan landa fina möjligheter som peppar mig till att fortsätta inspirera och dela med mig.
Tack, miljoners miljarder tack, ni är bäst. DU som läser just precis nu är bäst.
Och just det ja, intervjun med mig kan du läsa här.
3 comments
<3
Min vän du inspirerar! Och jag älskar att följa med på resan!
Fina, fina du! Jag saknar dig <3